Eerste twee weken in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Michella Vink - WaarBenJij.nu Eerste twee weken in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Michella Vink - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken in Madrid

Door: Michella

Blijf op de hoogte en volg Michella

12 Februari 2014 | Spanje, Madrid

Hola gente!

Ik ben inmiddels twee weken in Madrid en ik heb vandaag eindelijk even tijd om mijn eerste blog te schrijven. Afscheid nemen was moeilijk in Nederland en ik was aardig emotioneel. In het begin was het erg wennen om hier te zijn, een totaal nieuwe stad en andere cultuur, maar gelukkig heb ik mijn vriend en lieve vrienden en familie die me steunen als ik het wat moeilijker heb.
Erg fijn was dat mijn moeder met me meeging de eerste week om me te helpen aan een kamer, omdat ik die nog niet had. De eerste paar nachten hebben we dus in een hostel doorgebracht en dat is iets wat ik nooit nog een keer zal doen. Heel lawaaierig was het maar verder wel echt midden in het centrum bij Gran Vía en Sol, twee hele populaire plaatsen waar dag en nacht geleefd wordt. Eerst hebben we gewoon het centrum verkend en we zijn een keer naar mijn uni geweest om te kijken hoe het daar was. Die beviel mij meteen, het ziet er modern uit en het is omringd met sportvelden. Na een paar dagen ben ik ingetrokken in mijn nieuwe kamer en ik heb het tot nu toe naar me zin hier. Eens in de week wordt er ook schoongemaakt dus dat is ook wel erg fijn. ;)

De eerste week was het beter weer dan de tweede week. Deze dagen is alleen maar regen zowat en het is koud. Dan doet het me ook sterk aan Nederland denken :p Aankomend weekend zou de temperatuur beter worden, hoop het echt want ik heb na deze koude dagen zwaar behoefte aan wat vitamine D!

Vorige week donderdag en vrijdag waren de introductiedagen en ik leerde al meteen wat internationale studenten kennen, dus dat was al erg leuk. De vrijdag hadden we ook een welkomsfeest in twee clubs en samen met een paar anderen waar ik eerst thuis mee was, was ik alleen naar de laatste club gegaan, want bij die andere waren we te laat aangekomen. Verder een leuke avond gehad en de volgende dag lekker geslapen :p

Vorige zaterdag ben ik samen met mijn huisgenootje die toevallig ook half Nederlands is en half Venezolaans, naar la Vaguada gegaan. Dat is een supergroot winkelcentrum op loopafstand vanaf mijn appartement waar je van alles hebt, zoals Sephora, Bodyshop, Starbucks en zelfs een bios dus helemaal leuk. Carrefour is ook op loopafstand en op zondag is er een markt met groente en fruit dus daar ga ik ook elke zondag lekker naartoe. :)

En dan hebben we nog maandag, twee dagen geleden. In Nederland had ik al een keuze moeten maken uit verschillende vakken. Nou sommigen vakken zijn dus op hetzelfde tijdstip, of beginnen erg vroeg zoals 08.00 of juist laat, zoals 19.00 's avonds.. Daardoor kun je dus ook gaten in je rooster hebben zoals 4 tussenuren. Ik heb liever de Nederlandse schooltijden, maarja ik mag van vakken veranderen gedurende twee weken en dan zelf beslissen wat ik uiteindelijk. De vakken worden natuurlijk wel om bepaalde tijden gegeven dus een goed rooster krijgen met nog een beetje leuke vakken is nog best een uitdaging.

Dit was het dan voor mijn eerste blog,
Hasta la vista!

  • 12 Februari 2014 - 23:16

    Lelita Karia:

    Michella, wat een boel dingen heb je te vertellen. Echt een avonturenboek. Nou deel 1 heb je al geschreven. Onzettend spannend en leuk om te lezen wat je wel niet allemaal hebt gedaan in de eerste twee weken. Ben heel erg benieuwd naar deel 2. Ik blijf je volgen. En denk erom geniet en let goed op jezelf, want ik let ook op jouw vanuit Nederland. De groetjes en heel veel liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michella

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 980
Totaal aantal bezoekers 2159

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Uitwisseling in Madrid, Spanje

Landen bezocht: